Renovering av Fiat 2300 S coupé

Hem Forum Tillkännagivanden och nyheter Projekt/Garage Bilder Renovering av Fiat 2300 S coupé

Etiketter: 

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    ProfilbildDaniel Jones
    Deltagare

Hejsan

På den här tråden tänker jag skriva lite om en Fiat 2300 S coupé som jag köpte i somras. Det är min första entusiastbil på väldigt länge. Jag hade en Spitfire när jag var 16 och nu är jag 43! Coupén är en modell som jag gillat sedan en sommardag när jag kanske var 18 eller så. Jag fick syn på en röd 2300 utanför tunnbrödsbageriet i Rättvik. Det var ägaren till bageriet som ägde bilen och vi talade några ord om bilen. Om jag har fattat saken rätt har ägaren till bageriet fortfarande kvar sin bil (Dock ej bageriet). Så det är inte bara jag som verkar fastna för modellen.

När jag fått hem min bil började jag med att skölja av dammet från bilen och fick hjälp av en varm härlig sommaråskskur. Därav wetlooken på bilden.

Bilen är ett renoveringsobjekt som inte är alltför rostigt. Tror och hoppas jag. I vart fall har bilen råkat ut för en härlig 80-tals renovering (massaker!) Svartmålade kofångare, rödmålade dörrhandtag, sargerna på instrumenten målade i GULD och sittytorna på inredningen utbytt mot ett finfint sofftyg från -84! Instrumentbräda och hatthylla klätt i beige galon. Till detta tjockt med spackel och en röd lack med 192 000 små bubblor mellan spackel och lack! Här kommer ett par bilder!

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Fiatfantaster i Norden

Close
loading...